brittkarlijn.reismee.nl

My first month

Mijn eerste maand in Londen zit er al bijna op. Vorige week had ik wel voor het eerst het eerst heimwee.. Maar misschien ook wel normaal, ik denk dat het erbij hoort. Ik heb het ieder geval nog steeds erg naar mijn zin!


Vorige week dinsdag had ik afgesproken met een au pair uit Duitsland, Charlotte, die ik op Facebook had ontmoeten. We gingen samen de stad in, shoppen in Oxford Street en daarna hebben we een heel tijdje in de Starbucks gezeten en gekletst.


Op donderdag ging ik naar de bank, ik had al eerder een bank rekening geopend maar het ik kreeg mijn bankpas maar niet binnen. Even nagevraagd en daarna een heel tijdje met Francine in de Costa koffie gedronken en geluncht.


Vrijdagavond zou ik met Tim naar een pub gaan, maar Ally was later thuis dan verwacht. Dus ik kon helaas niet weg, maar ik was heel moe dus vond het ook niet heel erg dat ik vroeg naar mijn bed kon.


Zaterdagochtend werd ik wakker met ontzettende hoofdpijn en ik voelde mij helemaal niet goed. Ik baalde heel erg, want in de middag had ik met Loes een Nederlandse au pair afgesproken en in de avond zou ik naar Charlotte gaan, die had mij uitgenodigd voor een ‘girls-only-party’. Dat kon helaas niet doorgaan en ik heb de hele dag in mijn bed gelegen. Op dat moment wilde ik zo graag naar huis, als je je ziek voelt is er maar een plek waar je wilt zijn.. In je eigen bed en je moeder die je verzorgt. Gelukkig was mijn gastgezin erg lief voor mij en erg bezorgt. Achteraf denk ik dat ik ook ziek was mede door heimwee..


Gelukkig voelde ik mij zondag een stuk beter. Charlotte had mij mee gevraagd voor de St. Patricks Day Parade, helaas moest ze op het laatste moment thuis blijven voor haar gastgezin. Het lijk mij evengoed wel leuk en het was erg lekker weer dus had ik afgesproken met Tim. Op weg naar de stad kwam ik er achter dat de metro lijn dicht was waar ik mee moest reizen. Moest k een heel stuk om.. Kom ik aan, super druk en gezellig. Vindt ik eindelijk Tim in de drukte zeg hij je bent net te laat, de laatste kar is net langs geweest.. Ik dacht echt dat meen je niet.. Dus ik heb niets gezien van de hele parade, dat was wel echt jammer! Daarna maar in het park van de zon genoten en n een barretje wat gedronken. Later kwam Francine ook en hebben we sushi gekocht. Ik wilde het wel een keer proberen.. eigenlijk zouden we naar een Japans restaurant voor sushi, maar het was zo lekker weer dus hebben we sushi en wijn gekocht en zijn we in het park gaan zitten. Ik was we blij dat we l blij dat we niet naar een restaurant waren gegaan want het was echt niet mijn ding.


Op maandag ging ik shoppen met Francine. We gingen opzoek naar hakken want het schijnt dat vrouwen in veel clubs verplicht op hakken moeten. Francine was voor het eerst met de bus en die was helemaal verdwaalt. Dus ik ben eerst zelf maar wat winkels in gegaan. Had ik echt super leuke hakken gevonden, niet meer in mijn maat, nergens meer, ze waren overal uitverkocht. Uiteindelijk niets meer gevonden natuurlijk want nu weet ik wat ik wil..


Woensdagochtend liep ik samen met Jacqueline een au pair uit Spanje, naja oorspronkelijk uit Zuid-Afrika uit school, nadat ik Freddie had afgezet. Ze vertelde dat het niet goed ging bij haar gastgezin en dat ze dit weekend bij hun weg ging. Ze vertelde ook over de au pair die voor mij bij mijn gastgezin zat. Dat dat ook niet goed was gegaan en dat hun goede vriendinnen waren, maar dat vond ik niet zo leuk om te horen. Ik heb het heel leuk bij mijn gezin maar het zetten mij wel een beetje aan het denken. ’s Middags een heel tijdje met me moeder geskypt, toen kwam mijn heimwee wel weer wat naar boven. In de avond was Ally vroeg thuis dus dacht ik voor afleiding ga ik even hardlopen, maar omdat het park dicht is in de avond had ik een andere route bekeken op google maps. Op een gegeven moment wist ik echt niet meer waar ik was. Het was donker, straatjes waar ik nog nooit was geweest en er liepen veel donkere mensen die me raar aankeken voor mijn gevoel en een zei ook wat maar ik had muziek in dus hoorde het niet.. Nou ik ben snel weer de zelfde weg terug gegaan dus was niet z’n succes.


Donderdagochtend na het wegbrengen van Freddie een heel tijdje gekletst met Samira een au pair uit Spanje en Caroline een au pair uit Frankrijk. We hadden afgesproken om de avond naar de pub te gaan. In de middag nog even koffie gedronken met Francine en in de avond dus naar de pub, hier in de buurt. Was wel erg leuk.


Vrijdag hoorde ik voor dat ik Freddie moest ophalen dat z’n vader terug was van oorlogsmissie en hem op zal halen voor het avondeten. Eenmaal bij school zei ik tegen Freddie dat ik goed nieuws had, hij was al blij want hij dacht dat ik bedoelde dat we een ijsje zouden gaan halen want dat had ik belooft. Maar ik zei het is nog veel beter je vader komt je straks ophalen en jullie gaan samen ergens wat eten. Hij was zo blij, echt leuk om te zien. Meteen tegen al zn vriendjes te vertellen, hij was echt heel gelukkig. Hij had ook zijn goed-werk-sticker-kaart vol op school dus hij zei dit is echt mijn geluksdag! In de avond zou ik in de stad naar een pub gaan met Francine en Daphne, een vriendin van Francine die hier is voor modellenwerk. Ally was al vroeg thuis dus eerst samen even een wijntje gedronken later kwamen Freddie en zijn vader ook al terug. Ik zou weg gaan en toen stelde Freddie zijn vader voor of ik mee wilde rijden. Dat sloeg ik natuurlijk niet af. Was wel erg leuk, want hij liet me veel zien van Londen en vertelde super veel. In de pub was ook gezellig, lekker cocktails gedronken.


Gister ben ik met Charlotte naar de stad gegaan. Geshopt bij Oxford street, waar het op zaterdag natuurlijk superdruk is. Maar evengoed leuke dingen geshopt. In de avond zou ik gaan stappen met Samira, Carolien en Taylor au pair uit Canada. Maar ik was pas kwart voor negen thuis, ik ging met de bus maar dat ging niet helemaal goed. Eerst zat ik in de verkeerde bus, eenmaal de goede bus had ik geen geld meer op mijn oyster cart. Gelukkig mocht ik betalen, wel een stuk duurder natuurlijk. En ik had zn honger en trek in pizza, maar om in me eentje in de pizza expres te gaan zitten zag ik niet zo zitten en bij de afhaal pizza was het superdruk. Ik maar onderweg een zak chips gekocht en eenmaal thuis stond er een halve pizza in de koelkast die ik mocht hebben. Ik was echt zo blij haha. Daarna lekker film gekeken en op tijd gaan slapen.


Straks ga ik naar de sportschool en krijg ik eindelijk mijn abonnement. Echt lekker kan ik mooi overdag als ik vrij heb lekker sporten en vanmiddag heb ik afgesproken met drie andere Nederlandse au pairs.


Gister is het niet helemaal goed gegaan met de honden. Paddie, de bruine hond, heeft in het oor van de puppy gebeten en het oor was helemaal open gescheurd. Het was de puppy die naar iemand anders toe zal gaan. Na de dieren arts hebben ze de pup meteen naar zijn nieuwe thuis gebracht. Paddie gaat misschien ook naar een ander thuis. Wat ik niet heel erg vind. Deze week waren er de hele week werkmannen over de vloer en Paddie is overal bang voor en die heeft de hele week alleen maar geblaft, ik heb alles geprobeerd maar hij stopte niet.. Ik wordt er echt gek van. Er is echt iets niet goed met die hond. Soms ook wel een beetje zielig. Ik moet het nog maar afwachten maar als ik bedenk dat er straks alleen nog een hond is en een pup, dat is zoveel beter!


Omdat ik een verkeerd ticket had geboekt voordat ik naar Engeland ging, zou ik dit weekend misschien naar huis. Maar dat kwam allemaal niet goed uit, helaas. Omdat Freddie met Pasen vakantie heeft en met z’n opa en oma op vakantie gaat heb ik ook een soort vakantie. Marije komt dan een midweek langs, super leuk! En ik ga op 19 april voor 5 dagen naar huis! Dat is een goed vooruitzicht, helemaal als ik even heimwee heb!


Met Freddie en mij gaat het overigens ook erg goed. Soms leer hij mij de taal, leer hij mij nieuwe woorden en zegt hij hoe ik het uit moet spreken. Nu hij mij beter leert kennen probeert hij wel meer uit en luister hij soms wat minder goed, maar hij weet wel wanneer hij dingen doet wat ik echt niet goed vind. We doen vaak spelletjes of samen lekker relaxen voor de tv.


Nu ik er op terug kijk is deze maand wel snel gegaan! Maar ik heb nog vier hele maanden te gaan, dus nog tijd genoeg met wat ik allemaal wil doen hier in Londen!


Liefs Britt

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!