brittkarlijn.reismee.nl

Times flies when you're having fun

Al een tijdje niets op mijn blog gezet, ik wordt wel iets lakser maar het wordt nu toch wel nodig tijd, zoveel leuke dingen gedaan, gezien, nieuwe mensen ontmoet, ik heb het echt super naar mijn zin maar ik kan ook niet wachten op zaterdag om weer even lekker thuis te zijn!


Waar was ik ook alweer gebleven.. Zondag (3 weken geleden alweer) met drie Nederlandse au pairs afgesproken die ik nog niet eerder ontmoet had, erg gezellig, lekker geluncht, door de stad gelopen en samen gedineerd waar nog twee andere Nederlandse au pairs bij kwamen die ook in de stad waren. Jolijn, een van de au pairs, vertelde mij dat ze dinsdag 1 april een feestje had in de Shard, een silent disco en dat ze nog een kaart over hadden. Ze vroeg of het mij leuk leek, nou daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zegen. Ik vroeg aan Ally of het mogelijk was dat ik daar heen kon gaan, want meestal is ze wel laat thuis. Maar natuurlijk, ik moest daar heen gaan, ze was zelf nog nooit in de Shard geweest en was eigenlijk wel een beetje jaloers. Ze zei dat ze het allemaal ging regelen en dat ik er zeker van kon zijn dat ik heen kon.


Freddie had het al een paar weken over de drama lessen op school. Hij vertelde er veel over en vond het erg leuk. Hij vroeg of ik wilde kijken bij ‘The play’. The play hielt een soort musical in, waar ze al weken voor aan het repeteren waren met de drama lessen. Dat was mij na al de verhalen over de dramalessen nooit duidelijk geworden, maar tuurlijk wilde ik komen kijken. Ik was echt blij dat hij mij uitnodigde, want het was echt super leuk om te zien.


Die avond kwam de opa van Freddie op bezoek. Dat kwam mij wel goed uit, want hij wilde op Ally wachten en Ally was vrij laat. Dus kon ik die avond nog even naar de pub met Samira en Taylor.


Eindelijk heb ik nu een abonnement bij de gym. Echt lekker dat ik nu kan sporten, vaak moet ik me er wel even toe zetten, maar is als ik dan geweest heb ik wel een goed gevoel. Ik kan mij voor alle groepslessen inschrijven. Op vrijdag is er tussen de middag body pump, dat is echt leuk. Ik was wel blij dat ik het al eerder in Nederland heb gedaan, want de eerste keer werd alles uitgelegd, ik denk als ik er niets van wist dat ik er ook echt niet van snapte.


Dat weekend ging ik op vrijdag avond naar Charlotte toe, we zouden die avond gaan stappen op Piccadilly. Samen met nog een vriendin van haar. Maar ik voelde mij die avond echt niet lekker. Ik ben richting huis gegaan, toen hun de stad in gingen. Ik voelde mij op dat moment echt rot. Eenmaal thuis was Ally nog wakker. Ik deed net of er niets aan de hand was, maar dat hield ik niet lang vol. Daarna heb ik mijn hele hart bij haar gelucht, we hebben wel meer dan een uur samen aan tafel gezeten, maar daarna voelde ik me wel een stuk beter. Het is wel fijn dat ik bijna alles tegen haar kan zeggen en heel veel aan haar kan vragen.


Zaterdag was het wel erg lekker weer. Ik ging eerst met Tim (een jongen uit Venhuizen die in London stage loopt) bij een terrasje zitten en daarna gingen we naar Bond in Motion exhibition in the London film museum. Was echt leuk om te zien. Daarna hebben we nog een heel tijd in een cafétje gezeten, was wel heel gezellig. Zondag ging ik in mijn eentje Brixton verkennen en had ik daarna met Francine afgesproken, ze was het weekend naar Nederland en vertelde dat ze het echt rot vond om weer naar terug naar London te gaan. Ik ben daar ook wel een beetje bang voor als ik naar huis ga..


Maandag moest ik naar school voor een niveau test. Het was echt super druk. Na een lees en schrijf toets moest ik praten met een leraar. Mijn niveau werd al vrij snel bepaald en ik werd meteen een klas voor mij toegewezen. Vanaf 22 april ga ik elke maandag tot donderdag voor 2,5 uur naar school. Ik ben er wel blij mee, zo leer ik de taal tenminste erg goed.


Die dinsdag was het 1 april, Ally was om 7 uur thuis en had helemaal een taxi voor mij geregeld. Dus ik, hup, in de taxi en richting de Shard. Ik vertelde aan de taxi chauffeur wat ik ging doen. Hij zij oh ik ben echt jaloers, ik ben ook nog nooit in de Shard geweest. Toen dacht ik wel even, dus het is wel heel bijzonder. Eenmaal bij de Shard was ik wel wat te vroeg. Ik wachtte op Jolijn en haar vrienden, de ik nog niet ontmoet had. Toen we naar binnen gingen werden we helemaal gefouilleerd, het leek net de Douane, onze tassen moesten hele op zn band en wij door van die poortjes. Eenmaal in de lift gingen we helemaal naar boven, naar de 72ste verdiepen. Het uitzicht was echt fantastisch. Het leek echt zn privé feestje, want het was ook helemaal niet zo druk. Het was wel een beetje gek, want ik was met mensen die ik nog niet eerder had ontmoet en het was een silent disco, dus je krijgt allemaal een koptelefoon. Dus het is niet echt sociaal. Maar het was echt super leuk. Er waren drie DJ’s met alle 3 een andere kleur. Op je koptelefoon kon je zelf switchen van muziek. En je zag aan de kleuren wie de zelfde muziek als jou luisterde. Ik had echt een geweldige avond gehad!


Woensdag was voor Freddie de laatste dag voor de vakantie. Er was een Easter Service in de kerk met Freddie zijn school in de ochtend. Hij had mij dinsdag al uitgenodigd ervoor. Maar woensdag ochtend was hij niet zo blij met mij, dus zei hij dat ik niet meer hoefde te komen. Eigenlijk kwam me dat wel goed uit, want ik wilde mijn bed wel weer in. Maar ik vond niet dat ik dat kon maken, dus ben maar wel heen geweest en achteraf vond Freddie het ook wel leuk dat ik er was. En ik vond het ook wel leuk.


Was ik net zo blij dat we nog maar een hond hebben nu, kwam er een puppy een week logeren omdat zijn nieuwe baasje een week op vakantie ging. Het is echt schattig zn puppy, maar het is leuk voor 5 minuten maar daarna ben ik er wel weer klaar mee. En gelukkig vond Ally dat ook. Ze zei ook al, na deze week noot meer. Gelukkig want ik ben de gene die er voor moet zorgen. En als een puppy nog niet zindelijk is, is het echt niet leuk!


Donderdag en vrijdag was ik de hele dag met Fred. Donderdag gingen we samen naar het Science museum. Helaas vond Freddie het niet zo leuk. Hij zei de hele tijd, kom op Britt, dit is toch saai. Hij had wel een beetje gelijk, maar ik deed net of ik het heel leuk vond. De lunch vond hij wel leuk, want hij mocht pizza en we hebben bijna een uur in de speelgoed winkel gelopen, want hij wilde iets kopen maar hij wist niet wat. Uiteindelijk belleblaas gekocht en hij was de hele middag verder zoet. In de avond gingen we naar het circus. We keken allebei ons ogen uit, het was echt super leuk!! Ally was wel ongerust wat we waren pas om half 11 weer thuis.


Voor vrijdag had Ally bioscoop kaartjes gekocht. Maar Freddie werd eerst door een vriendje opgehaald voor een lunch. Dat kwam mij wel goed uit wat dan kon ik nog naar mijn body pump les. Toen hij weer thuis werd gebracht zouden we naar de bioscoop gaan, maar Freddie wilde echt niet meer. Die film was niet leuk, hij hield opeens niet meer van de bioscoop en popcorn daar wilde hij ook niet. Ik probeerde alles want ik voelde me wel een beetje lullig. Maar hij wilde echt niet. Toen hebben we mar de hele middag tv gekeken.


Zaterdag werd Freddie vroeg opgehaald door zijn oma, want Freddie ging een week op skivakantie met zijn opa en oma. Ook een beetje vakantie voor mij. Zaterdag kwam Francine bij mij slapen. In de middag gingen we naar de stad want er was een world record pillow fight op Trafagar square. Echt super leuk om te zien. Daarna kwam Daphne ook naar de stad en gingen we nog even shoppen met zn drieën. Francine enn ik gingen richting mijn huis, fish en chips eten en omkleden. Daarna gingen we stappen bij Piccadilly met Roos, ook een Nederlandse au pair, die al wat langer in London is, dus Roos wist wel de leuke plekkenn waar we konden stappen. Was wel een hele leuke avond. Zondag hebben Francine en ik heel lang uitgeslapen en heb ik de rest van de dag nog een beetje gerelaxt.


Maandag moest ik al vroeg mij bed uit om Marije op te halen bij het vliegveld. Echt super leuk om haar wee te zien. Daarna zijn we gelijk doorgegaan naar het Science Museum, daar hebben we lekker geluncht en rond gelopen. Nu zag ik echt veel leuker dingen, die ik met Freddie noot gezien had. Daarna zijn we naar huis gegaan, heb ik haar alles laten zien, hebben we gerelaxt en zijn we in de avond naar de film gegaan. De film: Captain America: The Winter Soldier. Echt een super leuke film en echt een super relaxe bioscoop. Stoelen die naar achter kunnen en tafeltjes tussen de stoelen.


Dinsdag zijn we vroeg ons bed uit gegaan en zijn we eerst naar Buckingham Palace gegaan, voor de wisseling van de wacht. We hebben heel lang gewacht en het stelde echt niets voor, dus volgens mij ging het allemaal niet zo als gepland. Daarna zijn we naar de Big Ben en de London Eye gegaan, hebben we heel lang koffie gedronken en daarna hebben we geshopt bij Piccadilly Circus en op Oxford Street. Roos vertelde mij al dat het in de M&M store echt stinkt. Dat geloofde ik eerst niet, chocola kan toch niet stinken. Nou Marije en ik wilde wel even een kijkje nemen maar we hadden gelijk geen zin meer in chocolade. Echt een rare geur. Maar wel super leuke winkel. In de avond hebben we nog lekker gegeten bij Piccadilly en daarna lekker naar huis gegaan. Woensdag lekker uitgeslapen en zijn we naar Harrods gegaan. Wel een indrukwekkend winkel centrum. Ik had een boek gekocht, ik dacht is goed voor mijn Engels. Doe ik het boek open is de eerste zin Nederlands, ik dacht huh, wat raar? Stonden ook wel Nederlandse namen in. Ik vertelde het tegen Ally, zegt ze dat kan wel kloppen want veel drama boeken komen uit Nederland en worden dan ik het Engels vertaald. Dat was echt een afknapper. Donderdag zijn we naar de gym gegaan en hebben we na het sporten lekker in het Turks stoombad, in de sauna en in het de jacuzzi gezeten. In de avond zijn we naar de Roller Disco gegaan. Echt super leuk. Is nog best moeilijk op rollerskates. Echt leuk om te doen en super gezellige tent. Vrijdag ging Marije alweer naar huis. We zijn nog wel even naar de Tower Bright geweest en hebben nog lekker in een pub Fish & Chips gegeten. Wij hadden alleen niet helemaal goed gekeken, dus hadden we de grote maaltijd. Was echt super veel maar wel echt lekker. Marije op de bus gezet en ik ben naar huis gegaan, even me bed in, omgekleed en ik ben richting Piccadilly gegaan, daar had ik afgesproken met Francine en Roos. Eerst waren we in de zelfde club als die week ervoor, maar was niet zo leuk dus gingen we maar even verder kijken. Maar we wilde niet weer intree betalen. Maar we kwamen een propper tegen en uiteindelijk mochten we bij een andere club gratis naar binnen, stonden allemaal mensen in de rij maar wij mochten ook nog voor dus was echt leuk. Zaterdag uitgeslapen en in de middag nog even met Roos en Francine naar Borough Market geweest en in de avond nog even naar de sportschool en gerelaxt, film gekeken en op tijd gaan slapen. Zondag weer lekker uitgeslapen, naar de sportschol geweest en aan het eind van de middag moest ik geld brengen nar Tim wat ik geleend had. Daarna hebben we samen nog wat gegeten en eenmaal thuis heb ik even een wijntje gedaan met Ally, een film gekeken en lekker geslapen.


Zo even met Minni (de hond) naar het park en vanmiddag komt Freddie weer thuis van vakantie. Ik ben erg benieuwd naar zijn verhalen.


Ik heb nog hele leuke foto’s, maar die zal ik er deze week nog even opzetten!


Liefs Britt

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!