brittkarlijn.reismee.nl

I’m half way on my trip!

Ik ben al over de helft van mij avontuur als au pair in Londen! Mijn einddatum staat eindelijk officieel vast! 25 juli zal ik Freddie en Ally verlaten en ga ik weer terug naar het klein dorpje Venhuizen.


Alweer bijna een maand geleden dat ik iets op mijn blog heb geplaatst, hoog tijd dus weer! Ik zal weer goed moeten nadenken wat ik allemaal gedaan heb..


Freddie kwam terug van vakantie met zijn opa en oma en had nog ongeveer twee weken vakantie daarna. De eerste week ben ik twee hele dagen met hem thuis geweest, samen leuke dingen gedaan en de andere dagen ging hij in de middag naar een vakantie club wat hij erg leuk vond. Die week ging ik op woensdagavond film kijken bij Caroline, met Samira. Ik had de week ervoor op de puppy gepast en kreeg daarvoor een fles champagne, die ik mee had genomen naar Caroline. Het was erg gezellig en weer veelte laat voor een woensdagavond.


Donderdag maakte Freddie mij gelukkig niet te vroeg wakker. In de middag gingen Freddie en ik met de trein naar het midden van Engeland. Daar wonen de opa en oma. Freddie had mij al verteld dat zijn opa en oma in een groot huis wonen met een grote tuin. Samen met opa heeft Freddie een treinset, dat wilde hij graag aan mij showen. Ik was erg benieuwt. Opa pikte ons op bij het station. Ik heb geen verstand van auto’s, maar ik was erg onder de indruk van de auto van opa. Hele luxe sportwagen! Eenmaal aangekomen bij het huis stelde die auto niet meer voor, wauw, wat een landhuis en wat een tuin!! Zo groot en zo mooi, dat had ik echt niet verwacht! Ik was zo onder de indruk! Oma was op ons aan het wachten in haar eigen tuin. Voor mijn gevoel moesten we wel vijf minuten lopen door de tuin, drie tuinmannen tegen gekomen, voordat we bij oma haar tuin aankwamen. Oma zat lekker te schilderen in een tuinhuis. Ze vroegen of ik wilde blijven eten, nou dat sloeg ik natuurlijk niet af. Freddie liet mij het huis zien, naja half, eenmaal bij zijn speelgoed vond hij dat toch leuker. Even een spelletje gedaan, tv gekeken en daarna gedineerd. Na het diner, bracht opa mij terug naar de trein. In de auto vertelde hij over de omgeving, best interessant. Na een tijd in London is het best wel weer eens lekker in een rustgevende omgeving.


Vrijdag was het een nationale vrije dag in Engeland, ik ben met Francine naar de stad gegaan. In de avond mijn koffer gepakt, geprobeerd te slapen en om 3 uur stond de taxi voor de deur! Lekker 5 dagen naar Nederland!!


Ik vond het echt heel leuk om weer even in Nederland te zijn. Het was fijn om mijn familie en vriendinnen weer even te zien. Veel mensen gezien en gesproken, dus erg leuk.


Het was een lange reis terug, dus was woensdagavond laat thuis in London. Ally was nog wel wakker, ze had bezoek, even gekletst en daarna ging ik meteen naar mijn bed. Ze vroeg of ik morgen de hele dag op Freddie wilde passen en dat ik wel mocht uitslapen, ik had er verder niet bij nagedacht en dat uitslapen klonk goed dus ik dacht prima.


Donderdag ochtend maakte Freddie mij om half 10 wakker, hij was erg blij want hij zei dat hij dacht dat hij eigenlijk school had. Ik ging eerst rustig wakker worden, ontbijten, douchen. Toen ik eenmaal met Freddie voor de tv zat, dacht ik dit klopt ook eigenlijk niet. Ik moest woensdagavond terug vliegen omdat Freddie zijn school weer begon en omdat ik zelf ook, voor mijn eerste dag, naar school moest. Wat bleek Fred had gewoon school, maar Ally wist dat niet. Freddie blij natuurlijk met zijn extra vrije dag, maar ik baalde wel dat ik mijn school moest missen.


Vrijdagavond ben ik lekker uiteten geweest met Samira, een au pair uit de buurt en daarna zijn we nog even naar de pub gegaan!


Zaterdag was het KONINGSDAG!!! Ik keek er al een tijdje naar uit, koningsdag vieren in de Nederlands pub in London, hoe leuk is dat! Me oranje jurkje aan en op naar de stad! Eenmaal in de stad aangekomen voelde ik me zo niet goed, ik heb op de meiden gewacht waar ik mee af had gesproken en ben ik meteen weer naar huis gegaan! Dat was echt zo balen! Vrijdag was Ally al ziek dus waarschijnlijk hadden we het zelfde opgelopen. De hele week voelde ik mij echt niet goed. Maar ik moest wel naar school. Ik heb het maandag, dinsdag en woensdag volgehouden maar donderdag weer de hele dag in mijn bed gelegen.


Maar drie dagen school voor die week was voor mij ook wel even genoeg. Allemaal mensen die Engels proberen te leren, uit alle delen van de wereld, in een krap lokaal, benauwd, rare geuren en iedereen zit dicht op elkaar, vreselijk… En helemaal al voel je je al niet helemaal lekker! Gelukkig zijn er wel een paar leuke Italianen en een Bulgaar die de hele tijd naast me zit en aardig tegen mij probeert te doen, ik weet niet echt wat ik daar van moet vinden.


Vrijdag voelde ik me gelukkig al wat beter en kwamen Taylor, Caroline en Samira in de avond bij mij film kijken. Zaterdag vierde Jolijn haar verjaardag. Eerst bij haar thuis, naja thuis bij haar gastgezin, en daarna gingen we naar de Nederlands pub, de Hems. We waren met alleen maar Nederlanders, dat was eigenlijk wel heel lekker. En in de Hems waren ook heel veel Nederlandse. Het was echt zo leuk, lekker gedanst, gezongen en zelfs de polonaise gedaan. Echt een top avond!


Zondag had ik met Francine afgesproken om naar de Madame Tussauds te gaan. Maar ik werd zondag wakker en had niet echt het gevoel dat door een museum lopen z’n goed idee was voor die dag! En het was erg mooi weer, dus zijn we samen naar Covent Garden gegaan en hebben lekker de hele dag op het terras gezeten!


Maandag kwamen pap, mam, ome Kees en tante Inge op bezoek! Was echt super leuk om ze in Engeland te zien. Eerst lekker in een echte Engelse pub lekker geluncht en daarna naar richting de Tower Bright gegaan. Veel gezien en in Covent Garden lekker gedineerd. Daarna ben ik naar huis gegaan. Dinsdagochtend moest ik Freddie naar school brengen, heb ik taart gehaald en pap, mam, Kees en Inge opgehaald bij het station. Mijn huis hier laten zien, taart gegeten voor mijn moeders 50ste verjaardag natuurlijk en heb ik de buurt hier laten zien en daarna weer richting de stad gegaan. Weer heel veel gezien van London en op het einde van de dag had ik het ook wel gehad. Wel weer rot om dag te zeggen. Maar super leuke dagen gehad. Pap, mam ,Kees en Inge zijn tot woensdag middag gebleven, maar ik moest woensdag gewoon de hele dag werken en naar school dus heb ik ze niet meer gezien.


Woensdagochtend kwam ik er achter dat het huis aardig leeg was. Ian had wat spullen opgehaald. Nou ik weet het niet hoor, maar volgens mij had hij een hele verhuiswagen mee! Drie bedden waren weg, bureau, loungestoel, een bank, noem maar op! Freddie was niet zo blij dat we nu geen logees meer kunnen ontvangen, nou ik ook niet! Ally had dit ook niet verwacht, dus erg raar allemaal. Maar wel een stuk meer ruimte in huis en we zijn maar met z’n drieën, dus misschien wel beter zo!


Zaterdag heb ik met Francine kaarten gekocht voor Wireless festival. Echt super blij mee en we hebben alvast gekeken voor een weekendje naar de kust! Daarna lekker geshopt, ook met Roos en omdat Francine jarig was geweest lekker uiteten geweest met z’n drieën en daarna een drankje gedaan in de Hems. De finale van het Eurovisiesongfestival werd daar ook uitgezonden dus dat was wel super leuk, ook al wist ik niet eens met welk liedje Nederland mee deed! Oeps, maar wel 2de geworden!! Super goed! Alleen een beetje jammer dat die vrouw met die baard heeft gewonnen..


Zondag vroeg uit de veren, want Francine en ik hadden een boot trip meet de au pair organisatie naar Greenwich. Super leuk met de boot over de Thames en Greenwich is echt een mooie plek. We gingen in een heel klein tentje koffie drinken, maar het was daar wel druk en de man die daar werkte wist echt niet hoe hij daar mee om moest gaan. Zijn haar stond helemaal overeind, elke minuten zei hij sorry voor het wachten, en als er mensen binnen kwamen zei hij alleen maar, met hoeveel zijn jullie?!? Francine en ik hebben ontzettend om hem gelachen. Daarna zijn we naar het park gegaan, op de berg, super mooi uitzicht. En het was lekker rustig in Greenwich, heel wat anders dan midden in Londen! Echt lekker een beetje rustgevend. Er was ook nog een hele leuke mark dus wij hebben ons zeer goed vermaakt!


Deze week hoop ik voor het eerst 4 dagen in de week naar school te gaan, dat is me nog niet gelukt. Maar vandaag was het best oké, begin mijn leerkracht wel wat leuker te vinden, alleen ben ik een beetje bang dat mijn klasgenoten na vandaag denken dat ik misschien een beetje dom. We hadden het over het Eurovisiesongfestival, en ik heb wel drie keer door de klas geroepen dat de nummer 1 uit Australië kwam. Dat kan ook zo lekker als het binnen Europa wordt gehouden…


Nog maar twee en een halve maand te gaan, dus ga nog zo veel mogelijk genieten van de tijd hier! Ik heb heel veel nieuwe foto’s erop gezet, 3 nieuwe albums en nog veel foto’s in het album; my life in London dus mijn blog is voor nu weer helemaal up to date!


Veel liefs uit London, xx Britt

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!