brittkarlijn.reismee.nl

My second week as an au pair

Ik had het niet verwacht maar ik ben al erg gewend hier in Londen, in het gezin en in de omgeving en ik ben hier nog maar twee weken..


Maandagavond had ik gezegd dat ik soms een beetje gek wordt van de honden, Ally (mijn gastmoeder) was erg begripvol en wilde meteen een oplossing zoeken. Nu mogen de honden niet meer in de huiskamer komen en hoef ik ze in de ochtend voorlopig niet meer uit te laten. Hoe lekker is dat!


Dinsdag kreeg ik meteen een dag ‘rust’. Ik hoefde de honden de hele dag niet uit te laten. Daar was ik echt even blij mee! En ik hoefde ook niet te koken, ze vroeg of ik met Freddie wilde eten bij de pizza expres, een restaurantje hier in de buurt. Tuurlijk wilde ik dat, dat sla ik natuurlijk niet af!! Dat was erg gezellig!


Voor het voorlezen had Freddie een makkelijk boek voor mij uitgezocht. Dus dinsdagavond hup naar bed, maar waar was het boek?! Waren we het boek vergeten in de pizza expres. Freddie dikke tranen, gelukkig had hij nog een ander boek en vond hij het evengoed wel leuk dat ik hem kon voorlezen.


Donderdag was ik zoals gewoonlijk om 7uur mijn bed uit, ontbeten, lunch gemaakt voor Freddie en toen zei Ian (gastvader) ik breng vandaag wel Freddie naar school. Mm, ik dacht oké dan, en nu.. me bed weer in heeft ook niet veel zin, dan ga ik wel even hardlopen door het park en dan neem ik de honden wel mee.. (doe ik ook nog eens wat sportiefs) Nou een tip, hardlopen met honden is geen succes. Of ze lopen niet achter je aan, moet je ze roepen of op ze wachten of ze lopen voor je voeten, rennen achter een andere hond aan. Dus van hardlopen was niet echt sprake. Hoorde ik later dat ik Freddie ook niet op hoefde te halen want oma haalde hem op en gingen uit eten. Dus had ik eigenlijk en ongepland dagje vrij.. Op zich lekker, maar als ik het wat eerder wist had ik nog iets leuks kunnen plannen.


Voor vrijdag dacht ik dat Ally had gezegd dat ik Freddie niet naar school hoefde te brengen en niet op hoefde te halen. Dus die ochtend nam ik het er even van en bleef ik lekker liggen. Ik had afgesproken met Francine (een Nederlandse au pair)om lekker te shoppen bij Oxford Street. Ik had het niet verwacht maar er waren zo veel leuke kleren en schoenen. Jammer genoeg was mij budget niet toereikend voor alles dus heb ik alleen maar sportkleren gekocht. Ik dacht extra motivatie om de volgende keer weer te gaan hardlopen (zonder honden). Lekker geluncht en veel winkels in geweest, wordt ik in een keer gebeld door Ally, waar ik ben en of ik Freddie was vergeten. Ik meteen in de stress, hadden we verkeerde communicatie gehad en moest ik hem dus wel op halen om half 4, terwijl het al 4 uur was. Gelukkig mocht hij tot kwart voor 5 bij de naschoolse opvang blijven dus had ik nog even tijd. Snel, snel, kom ik aan bij school is Freddie super blij, de naschoolse opvang vond hij ook wel een keer leuk! Nou gelukkig, want ik voelde me wel een beetje lullig.


Eenmaal thuis kwam al gauw Ian al thuis met zijn drie kinderen, die komen om het weekend logeren. Meteen het huis vol, wel erg gezellig en het zijn leuke jongens. Ik ging nog even de honden uitlaten, dat vond ik wel even relaxt na al dat gerace. Weer thuis was Ian al aan het eten begonnen, maar hij moest Ally nog ophalen van haar werk. Dus ik zei ik kook wel verder dan. Kwam de oudste al snel naar mij toe of hij mij mocht helpen, dat vond ik wel leuk! Waren we mooi samen aan het koken. Toen ze eenmaal thuis waren gezellig met zn alle gegeten en iedereen vond het erg lekker, dus dat hadden we goed gedaan! Ik had eigenlijk nog afgesproken om naar de bioscoop te gaan maar dat kwam er niet meer van.


Zaterdagochtend ging ik voor het eerst naar school. Het zat echt midden in het centrum. Eerst en test gedaan en daarna werd ik bij een klas ingedeeld. Het was lekker multiculti, want van de 15 leerlingen kwamen we uit 12 verschillende landen denk ik. Ik was ook de enige uit Nederland. Was wel leuke school, leuke leerkrachten alleen moest aldoor samenwerken met een meisje die er echt weinig van snapte, dus van haar kon ik helaas niets leren. Na school had ik met Maaike afgesproken, het was voor haar de laatste dag in Engeland. Ze was iets vertraagd, wat niet echt gek was met twee koffers van ruim 20 kilo en nog een grote tas in haar eentje in de tube. Dus ik kocht lekker wat eten in ging op een plein zitten wachten en genieten van het zonnetje. Het was echt lekker weer. Toen Maaike er eenmaal was gelijk de pub in gedoken. Ze was wel toe aan een borrel, vrij logische. In de pub kwamen ook haar schoolvrienden, om haar nog even te zien. Was wel erg gezellig. Daarna samen met haar koffers naar het treinstation gegaan. Natuurlijk kwamen wij op tubestations met alleen maar trappen, dat was niet zo succes.. Eenmaal bij het treinstation nog even wat gegeten in een erg leuk restaurantje en daarna ging Maaike weg met de trein. Ik ben toen ook naar huis gegaan en heb in de avond lekker in me bed een film gekeken.


Zondag bleef ik zo lang mogelijk in me bed. Ik hoorde de jongens al vroeg dus ik dacht ik blijf nog lekker liggen. In de middag had ik met Tim afgesproken. Het was super mooi weer. We hebben fietsen gehuurd en zijn door heel London heen gefietst. Echt super leuk, op de fiets kom je op veel meer plekken waar je anders niet zo snel komt. Tussen door nog even gerelaxt in Hyde Park. Daar waren zo veel mensen, iedereen wilde van de zon genieten! Na het fietsen nog even gezellig op een terrasje gezeten en daarna gingen we naar huis. Eenmaal thuis heb ik gezellig samen met Ally en Ian gegeten en gekletst over het weekend. Daarna lekker naar me bed want vandaag moest ik weer vroeg me bed uit!


Iedereen bedankt voor de reacties en berichtjes, dat vind ik erg leuk om te krijgen en te lezen.


LiefsBritt

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!