brittkarlijn.reismee.nl

My first week!

Vandaag zit ik precies een week in Londen, voor mijn gevoel voelt het of ik hier al langer zit, maar ik heb het ontzettend naar mijn zin!


Dinsdag ben ik begonnen met de routine van dag, ik kon meteen aan de bak als au pair. 7 uur mijn bed uit (dat went denk ik nooit), ontbijten met Freddie, zorgen dat Freddie ready is voor school en dan op naar school en gelijke tijd de honden uitlaten. Terug thuis wat huishoudelijke taken doen en tijd voor mijn zelf! Om kwart over 4 hoef ik dan pas weer met de honden richting school. Freddie ophalen, huiswerken maken samen, eten koken (dinsdag stond de hele keuken al blank, ik had de oven op de verkeerde stand aangezet, oeps..), samen relaxen, zorgen dat Freddie gaat douchen en zijn tandenpoets endan naar bed. Meestal is dan net zijn moeder thuis om hem naar bed te brengen anders moet ik het doen.


Zo zien mijn weekelijkse dagen er ongeveer uit..


Deze week heb ik in mijn vrije tijd en beetje de omgeving verkend. Het was de meeste tijd ook lekker weer. Regen lijkt hier in Engeland minder erg dan in Nederland. En meestal komt na regen hier zoonneschijn. Naja dat is wat ik tot nu toe heb ervaren.Ik woon vlak bij een heel mooi park. Er is echt alles in het park.. een buitenzwembad, een cafe, tennisvelden, voetbalveld, basketbalveld, vijfers en een grote speeltuin. Het is echt een hele leuke plek om de honden uit te laten. Het is jammer dat we in Nederland niet echt zulke parken hebben.


Woendagmiddag was ik vrij vroeg op school om Freddie op te halen. Er kwam iemand naar mij toe en vroeg of ik de nieuwe au pair van Freddie was. Zijis ook au pair en komt uit Canada. Ze vertelde dat er veel au pairs zijn en dat ze goed bevriend was met de vorige au pair van Freddie. Er kwam nog een au pair bij staan, uit Spanje. Super aardige meiden, ze vertelde dat ze een au pair vrienden clubje hebben en vroegen of ik binnenkort wat met hun wilde doen. We hebben nummers uitgewisseld en vroegen of ik naar de pub kwam die avond. Helaas kom ik niet, wantde moeder van Freddie was laat die avond.


Woensdag avond moest ik Freddie naar bed brengen. Hij wordt altijd voor gelezen uit een Harry Potter boek. Dus ik moest dat ook doen.. Ik snapte er helemaal niets van, het was iets te hoog gegrepen voor mij! Dus ik met mijn best Engels, af en toe verbeterde Freddie mij, op een gegeven moment vroeg ik snap je het wel, maar hij zei van wel. Later ging hij mij helpen, ik las de makkelijke woorden en hij de moeilijke woorden. Na net aan anderhalfe bladzijde, zei Freddie aan het einde van deze bladzijde mag je wel stoppen hoor. Ik denk dat hij het ook niet zn succes vond..


Donderdag onmoeten ik nog een andere au pair op school, ook uit Spanje. Ik had haar al eerder gezien maar ik dacht eerst dat het een jonge moeder was..Het is wel leuk dat er zoveel au pairs hier in de buurt zijn!


Op vrjdag is Freddie om half 4 klaar op school. Dit weekend ging hij naar zij opa en oma. Ik haalde hem op van school en we gingen samen met de trein. Voor het eerst in de trein in Londen. Ik keek mijn ogen uit, in minder dan 10 minuten zag ik de Londen eye en de Big Ben. Dat had ik echt niet verwacht.. Freddie zat naast meeen beetje onderuit gezakt over zijn gevonden luciferdoosje te praten en ik zat alleen maar om mij heen te kijken. Eenmaal op het station stond oma al te wachten, Freddie ging met haar mee en ik keek nog wat rond op het station. Ik had eigenlijk die avond een etentje met au pairs uit de buurt, dat ging op het laatste moment niet meer door. Eenmaal thuis lekker voor mijzelf gekookt en mij klaar gemaakt voor die avond. Het hele weekend was ik alleen. En daarom kwam Maaike het hele weekend slapen. Ik pikte haar op bij het station en we gingen de pub in. Daar waren twee au pairs die ik al ontmoet had, die al snel naar ons toe kwamen. De au pairs gingen op tijd naar huis, maar Maaike en ik zaten wel erg gezellig. Later kwam er nog en engels man bij ons zitten. We werden de pub uitgeveegd (dat vond Maaike niet zo leuk).. Bijna thuis kwam ik er achter dat die Engelsman vlak bij mij woont, hij wilde nog wel een keer naar de pub met mij, nou daar moet ik toch nog maar eens goed over nadenken of ik dat wel wil..


Zaterdag had ik afgesproken met een Nederlandse au pair (Francine) die ik op Facebook had ontmoet om Londen te verkennen. We hadden afgesproken in de stad, waar het erg druk was. Ik wilde graag bezienswaardigheden zien, dus gingen we op naar de Londen eye, de Bg Ben, de Tower of Londen en de Tower Bright. Was erg leuk om te zien, echt even de toerist uit gehangen (zie mijn foto's). Daarna nog lekker uiteten geweest en eenmaal thuis zijn Maaike enn ik op de bank geploft en hebben een filmje gekeken.


Zondag wilde ik echt zo graag uitslapen maar dat mislukte, het is zo licht op mijn kamer in de ochtend, echt irritant.Maaike wilde graag de Tower of London in. Leek mij ook wel intressant, beetje cutuur snuiven.Omdat we daar zaterdag geen tijd voor hadden hebben we dat zondag maar gedaan. Jammer genoeg was het weer wat minder, maar het was evengoed leuk en intressant. Daarna ging we uiteten in Victoria. We gingen een cafe binnen wat er erg leuk uitzag. Boven was het restaurant. Benede was het erg druk, komen we boven zit er niemand.. Het was nog vroeg maar wij dachten oke.. We hadden een hele arrogante ober die net deed of wij dom waren. Maar hij was volgens mij niet helemaal goed. Ik wilde een Walnoot /Peer salade ( hun speciale tijd) zeg hij oke, alleen de walnoot is op. Eerst dacht ik huh versta ik dat nou goed.. maar wel dus, toen maar iets anders gekozen. Maaike wilde een pasta met parmazaanse kaas in plaats van geiten kaas, zeg hij is dat is geen probleem maar de pasta is op.. Wij dacht echt waar zijn wij nou weer beland. Wel een leuke dag gehad samen. Eenmaal thuis even het weekend besproken met mijn failie en lekker naar bed gegaan.


Vandaag begon de week weer, inde begin van de middag heb ik met Francine een Engelse rekeing geopen. Gelukkig waren we samen, want Francine snapte alle informatie, ik niet.. Daarna nog even gezellig samen koffie gedronken. Eenmaal weer thuis werd ik een beetje gek van de honden..


De eerste twee dagen dat ik hier wasvond ik de honden en de puppy's echt super leuk. maar na deze week weet ik zeker dat ik zelf nooit een hond neem!! Is net de vloer schoon, komen die honden van buiten alles vies.. Al mijn broeken kan ik net aan een dag aan want de honden springen elke dag met hun vieze voeten op me, ze lopen de hele dag rond mijn voeten en van dat geblaf wordt ik helemaal gek van. Ze poepen midden op straat wat ik moet opruimen en ze trekken keihard als ik ze uitlaat. Van de week waren ze al irritant loop ik vlak bij school, gaat Paddy voor een deur poepen, ik dacht echt neeeeeee want ik had geen zakjes meer, ik dacht na ik loop door, krijg ik toch een Engelse preek over me heen van een man van de overkant, gelukkig verstond ik niet alles maar toen was ik er echt klaar mee!!


Ik heb het hele weekend bijna Nederlands gepraat met Francine en Maaike, dus ik vond het vandaag wel weer een hele omschakkeling om Engels te praten. Ik ben druk opzoek naar een taal cursus, want nu is het nog erg moeilijk.


Groetjes uit Londen, liefs Britt!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!